Czas Zaduszek i Halloweenu za nami , jeszcze tylko posmakujemy gęsiny czy rogali świętomarcińskich i wreszcie znów pojawią się długo oczekiwane imprezy świąteczne.
Handel w Polsce czując wzmożony puls zakupowy, coraz wcześniej , bo już po Zaduszkach, przygotowuje się na falę klientów. Świąteczne wystawy , ekspozycje, iluminacje a nawet muzyczne oprawy przypominają , że wkrótce nadchodzą Święta .
W wielu krajach zachodnioeuropejskich a także w SA handel kampanię świąteczna rozpoczyna już po 1 października, przy czym pojawia się tam coraz więcej specjalistycznych sklepów z ozdobami świątecznymi, prezentami i gadżetami czynnych przez cały rok.
Dla handlowców niewątpliwie szykują się „tłuste” dni, statystycznie bowiem przeciętny Polak wyda w tym roku na świąteczne zakupy 800-1000 złotych. Miejscem wydawania pieniędzy na ten cel obok handlu wielkopowierzchniowego jest także jarmark, targ czy okazjonalny kiermasz. Te formy handlu świetnie się uzupełniają , oferując coraz więcej produktów rodzimych ,tradycyjnych, lokalnych najwyższej jakości, za którymi tłumnie rozglądają się rodzimi klienci oraz przybysze z zagranicy.
Jarmark świąteczny to nie tylko oferowany towar, ale czar kolęd, magia skrzących się światełek, zapach choinek i imbiru ale przede wszystkim niezapomniane przeżycia dla dzieci i dorosłych. W polskich gminach, miasteczkach i miastach ta forma handlu i przedświątecznej rozrywki - jarmarku, targu czy kiermaszu z kolorowymi ozdobami i lampkami rozwija się lawinowo i dalej będzie się rozwijać! Bo w rok po udanym jarmarku świątecznym w centrum miasta, wsi , zamku czy skansenie , w okresie przedświątecznym , trudno będzie wyobrazić sobie tam puste, nudne miejsce.
Przygotowanie przedświątecznego jarmarku to także spore wyzwanie dla jego organizatorów. Piękny i czarowny jarmark świąteczny jest efektem wcześniejszych, wielomiesięcznych przygotowań, planów, uzgodnień, a przede wszystkim zgromadzenia ciekawych dekoracji, wystawców, artystów, akcji medialnych , co w konsekwencji sprowadza się do przyciągnięcia jak największej rzeszy usatysfakcjonowanych odwiedzających i kupujących. Także sprzedających.
Organizowanie jarmarku w ostatniej chwili na zasadzie, bo wójt przykazał : zapraszamy wystawców, koszt 1m2 powierzchni handlowej…, nie wywieszając najmniejszego plakatu, nie dbając o promocję miejscowości i imprezy w mediach, skutkuje niestety nudą, zniechęceniem i brakiem publiki .
Częsty to niestety zwyczaj w wielu naszych miejscowościach- temu staramy się przeciwdziałać udostępniając zainteresowanym bezpłatne anonsowanie i promowanie jarmarku, targu czy kiermaszu świątecznego na portalu www.jarmarki-kiermasze.pl